Deze zin herken ik maar al te goed. Ik denk hem zelf wel eens. En ik hoor hem ook bij mijn klanten als ze hun droom-werk in beeld hebben. Hun droombaan of adviseursrol of eigen bedrijf, waarbij hun verschillende interessegebieden samenkomen. Eureka, ze hebben het! Maar dan, als de angst toeslaat, dan popt dus die gedachte op. Want dat is het. Angst voor falen. Angst voor niet het ‘goede’ kiezen.

Ik heb er 2 antwoorden op. Kies maar welke je het meeste aanspreekt!

  1. Niemand zit op je te wachten. Dus je zult zelf aan de bak moeten om duidelijk te maken dat je nodig bent. Dat jouw visie en jouw missie ertoe doet. Het probleem helder maken waarvoor jij de oplossing hebt. De mensen aanspreken die dat probleem hebben. De oplossing aanbieden. Dat vergt actie van jou, dus hop hop!
  1. Jouw doelgroep! Die zit op je te wachten. Ze weten alleen nu nog niet dat je bestaat, maar er zijn mensen die zullen zooo blij zijn met wat jij te bieden hebt. Met hoe jij er enthousiast en passievol over vertelt. De visie die je dan deelt, zal veel mensen binnen jouw doelgroep enorm helpen, opluchten, hoop geven, inspireren en in actie zetten. Maar dan moeten ze je wel leren kennen. En dát vergt (wederom) actie van jou. Dus hop hop!

Je ziet: welk antwoord je ook kiest op de vraag ‘wie zit er nu op mij te wachten?’, de enige manier naar vooruitgang is dat je in actie komt. In de zin van: maak jezelf kenbaar, vertel over je visie, je oplossing voor een probleem dat mensen hebben.

Als je hier écht in gelooft (en dat doe je), dan is erover vertellen ook alleen maar leuk. Je bent er gedreven in, enthousiast over. Je bent ervan overtuigd dat je mensen iets te bieden hebt. Vaar op dát enthousiasme.

Vertrouw erop.

Wil jij ook een goed beeld krijgen van jouw mix van talenten en interesses, en wat voor de volgende, goede switch zou zijn? Doe dan mee met de workshop ‘Switch naar je ideale, veelzijdige, werk’ op 20 januari.